Inspiration och nyheter

Vi håller dig uppdaterad på det senaste inom nätverk och säkerhet.

Nu lanserar vi vår nya kundportal för nätverk – QARP

För att underlätta för våra kunder har vi utvecklat kundportalen för nätverk  – QARP. Här du får en oslagbar överblick och full transparens. Hela plattformen är molnbaserad och API-driven.

I QARP kan du bland annat:

  • Följa hantering och status för olika ärenden. Automatisk felsökning ingår och varje händelse dokumenteras, stort som smått!
  • Få övervakning av samtliga Meraki-enheter – oavsett vart i världen de befinner sig.
  • Se en analys över samtliga händelser som uppstår i ditt nätverk.
  • Få detaljerad statistik över hur ditt nätverk mår.
  • Få direktkontakt med en certifierad tekniker. Vår kvalificerade support finns alltid nära till hands.

QARP möjliggör, förenklar och ger dig en enorm trygghet.

Oslagbar överblick

I Qarp får du alla supportärenden samlade på ett ställe, aktuell status och historik på enheten. Självklart är allt sökbart för att underlätta identifiering av specifika enheter. Supportärenden är indelade i automatiska larm och de manuellt rapporterade ärendena.

Som kund kan du sortera ärenden efter status, enkelt klicka på ett ärende och får då information om alla ärenden som är relaterade till den specifika enheten. Du kan även svara på ärenden och ser den kompletta automatiserade felsökningen.

Integrerar med säkerhetsfunktioner

Förutom alla funktioner i QLS Nätverk som tjänst integrerar vi även med exempelvis Cisco Umbrella. Portalen visar information om hur många och vilken typ av attacker som stoppats av verktyget. Den tydliga överblicken ger er som kund möjlighet att snabbt uppfatta trender, statistik och eventuellt behov av åtgärder. Med single-sign-on till Umbrella Dashboard och Meraki Dashboard får du snabbt åtkomst till verktyget och genomför ändringar, kontroller eller får mer information.

Kundportal nätverk – samlingsplats för all kontakt med QLS support

Genom att använda dig av kundportalen får du som kund den överblick och kontroll över nätverksmiljön som du kräver. Att samla alla ärenden på samma ställe, bevara historiken och dessutom kunna söka ger trygghet på många vis. Exempelvis under semestertider eller om det byts personal är det en fördel att ha åtkomst till alla konversationer och historik.

Nätverk som tjänst handlar om att du som kund får de viktiga larmen, inte alla larm. Även om de flesta larm inte kräver en åtgärd ser vi och du som kund tydligt om någon enhet har onormalt mycket larm. Till slut flaggar plattformen upp felet till nästa nivå och supporten tar hand om det.

Direktkontakt med certifierad tekniker

Direkt i portalen skapar du ärenden, chattar med teknisk support och ringer in med videosamtal och delar skärm med supporten. Allt för att du som kund ska få rätt hjälp på nolltid. Allt detta ingår självklart utan extra kostnad för dig som har Nätverk som tjänst från QLS.

av Christine Björklund

Dags att säga hej!

Som kund hos QLS får du snabb och personlig service på nolltid. Hör av dig så hjälper vi dig och din organisation till en nätverks- och säkerhetslösning i världsklass.

 

QLS quality solutions AB

Address: Slakthusgatan 6, 415 02 Göteborg
Tel: +46 (31) 320 45 82
Email: [email protected]

Kontakt